https://oz.sputniknews.uz/20251015/central-asia-tranzit-oshish-52724441.html
Markaziy Osiyo orqali tranzit 70 foizga oshdi — YeOTB
Markaziy Osiyo orqali tranzit 70 foizga oshdi — YeOTB
Sputnik O‘zbekiston
2020–2024 yillarda Markaziy Osiyo orqali tranzit yuk hajmi 70 %ga oshdi. Infratuzilma tarmog‘i va yo‘llarni rivojlantirish uchun 2035-yilgacha 52-53 milliard dollar sarmoya kerak.
2025-10-15T19:30+0500
2025-10-15T19:30+0500
2025-10-15T19:30+0500
o‘zbekiston va yeoii
o‘zbekiston
savdo
yevroosiyo taraqqiyot banki (yeotb)
transafg‘on temir yo‘li
transport
xitoy
rossiya
afg‘oniston
turkiya
https://cdn1.img.sputniknews.uz/img/07e6/07/0b/26086699_0:163:3063:1885_1920x0_80_0_0_b8d01deb2ee1db0f81ac08a4c65932f6.jpg
TOShKENT, 15 okt – Sputnik. Yevroosiyo taraqqiyot banki ma’lumotlariga ko‘ra, 2020–2024 yillarda Markaziy Osiyo orqali tranzit yuk hajmi 70 foizga oshdi. Bu barqaror tendensiyaga aylangan. YeOTB Transport loyihalari observatoriyasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2035-yilgacha Markaziy Osiyoda transport yo‘laklarini rivojlantirishga 52 milliard dollardan ortiq sarmoya kiritiladi.Uning ta’kidlashicha, hisob-kitoblarga ko‘ra, 2035-yilgacha mintaqada infratuzilmani rivojlantirish uchun kamida 53 milliard dollar sarmoya talab etiladi. Bu mablag‘larning asosiy qismi Shimol–Janub yo‘nalishidagi transport loyihalariga, jumladan Trans-Afg‘on yo‘lagini rivojlantirishga yo‘naltirilishi kerak. Ushbu yo‘lak mintaqani Ko‘rfaz va Janubiy Osiyo davlatlari bilan bog‘lab, savdo uchun yangi imkoniyatlar ochadi.Tranzitning o‘sishi “yumshoq” infratuzilmaga ham bevosita bog‘liq. Markaziy Osiyoda chegaralarni kesib o‘tish tartiblarini soddalashtirish tranzit yuk oqimlarini tezlashtiradi, tarif siyosatini muvofiqlashtirish esa konteyner tashuvlari narxini pasaytirish imkonini beradi.
https://oz.sputniknews.uz/20250805/ozbekiston-bmt-51065449.html
o‘zbekiston
xitoy
turkiya
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Yangiliklar
uz_UZ
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputniknews.uz/img/07e6/07/0b/26086699_165:0:2896:2048_1920x0_80_0_0_64c985d1d662b2341c0543d01baf9aba.jpgSputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
markaziy osiyo, tranzit, infratuzilma, 70 %, transport, shimol-janub yo‘nalishi, trans-afg‘on yo‘lagi, sarmoya, 2035, yo‘laklar, logistika, yo‘l karkasi, transport chorrahasi, uzbekiston, qozog‘iston, kozogiston, xitoy
markaziy osiyo, tranzit, infratuzilma, 70 %, transport, shimol-janub yo‘nalishi, trans-afg‘on yo‘lagi, sarmoya, 2035, yo‘laklar, logistika, yo‘l karkasi, transport chorrahasi, uzbekiston, qozog‘iston, kozogiston, xitoy
Markaziy Osiyo orqali tranzit 70 foizga oshdi — YeOTB
Markaziy Osiyo joylashuvi va infratuzilma tufayli Yevroosiyoning muhim tranzit xabiga aylanmoqda.
TOShKENT, 15 okt – Sputnik. Yevroosiyo taraqqiyot banki
ma’lumotlariga ko‘ra, 2020–2024 yillarda Markaziy Osiyo orqali tranzit yuk hajmi 70 foizga oshdi. Bu barqaror tendensiyaga aylangan.
Tranzit oqimlarining 80 foizi Qozog‘iston va O‘zbekiston orqali o‘tadi. Tranzit yuklarning qariyb 60 foizi temir yo‘l orqali tashiladi. Barcha tranzitning 70 foizdan ortig‘i bir tomondan Xitoy, ikkinchi tomondan esa Rossiya, Turkiya, Afg‘oniston va Yevropa davlatlari o‘rtasidagi yo‘nalishlarga to‘g‘ri keladi.
YeOTB Transport loyihalari observatoriyasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2035-yilgacha Markaziy Osiyoda transport yo‘laklarini rivojlantirishga 52 milliard dollardan ortiq sarmoya kiritiladi.
"Markaziy Osiyoda barqaror iqtisodiy o‘sish uchun zamonaviy infratuzilma zarur", — dedi YeOTB Boshqaruv raisining o‘rinbosari Yevgeniy Vinokurov.
Uning ta’kidlashicha, hisob-kitoblarga ko‘ra, 2035-yilgacha mintaqada infratuzilmani rivojlantirish uchun kamida 53 milliard dollar sarmoya talab etiladi. Bu mablag‘larning asosiy qismi Shimol–Janub yo‘nalishidagi transport loyihalariga, jumladan Trans-Afg‘on yo‘lagini rivojlantirishga yo‘naltirilishi kerak. Ushbu yo‘lak mintaqani Ko‘rfaz va Janubiy Osiyo davlatlari bilan bog‘lab, savdo uchun yangi imkoniyatlar ochadi.
Tranzitning o‘sishi “yumshoq” infratuzilmaga ham bevosita bog‘liq. Markaziy Osiyoda chegaralarni kesib o‘tish tartiblarini soddalashtirish tranzit yuk oqimlarini tezlashtiradi, tarif siyosatini muvofiqlashtirish esa konteyner tashuvlari narxini pasaytirish imkonini beradi.