Sadir Japarov "Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston" temir yo‘li qurilishiga tamal toshi qo‘ydi

© SputnikSadir Japarov dal start na stroitelstvo jeleznoy dorogi "Kitay-Kirgizstan-Uzbekistan"
Sadir Japarov dal start na stroitelstvo jeleznoy dorogi Kitay-Kirgizstan-Uzbekistan - Sputnik O‘zbekiston, 1920, 27.12.2024
Obuna bo‘lish
Bu yo‘l Markaziy Osiyoning xalqaro miqyosdagi raqobatbardoshligini oshirishga yordam beradi - Japarov.
TOShKENT, 27 dek – Sputnik. Qirg‘iziston prezidenti Sadir Japarov "Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston" temir yo‘li qurilishini boshlash marosimida shaxsan ishtirok etdi, deb xabar berdi juma kuni jurnalistlarga davlat rahbari matbuot xizmati.
“Qirg‘iziston Respublikasi Prezidenti Sadir Japarov bugun, 27-dekabr kuni, Jalolobod viloyatiga amaliy tashrifi chog‘ida "Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston" temir yo‘li qurilishiga tamal tosh qo‘yish marosimida ishtirok etdi. Marosim Jalolobod shahridagi Tosh-Qutchu qishlog‘i hududida bo‘lib o‘tdi”, — deyiladi xabarda.
Mamlakat rahbari tadbirdagi nutqida bu hudud transport infratuzilmasini rivojlantirishda yangi davrni boshlab beradigan tarixiy voqea ekanini alohida ta’kidladi. Xitoy – Qirg‘iziston – O‘zbekiston temir yo‘li shunchaki transport yo‘lagi emas, u Sharq va G‘arb mamlakatlarini bog‘laydigan muhim strategik ko‘prik ekanligini ta’kidladi.
“Aniqrog‘i, yangi temir yo‘l yo‘lagi Yevroosiyo kontinental ko‘prigining janubiy bo‘g‘ini bo‘lib, Janubi-Sharqiy, G‘arbiy Osiyo va Yaqin Sharq mamlakatlari bozorlariga yo‘l ochadi Markaziy Osiyo va Yaqin Sharq mamlakatlari, jumladan, Turkiya va undan keyin Yevropa Ittifoqiga nisbatan loyiha mintaqalararo aloqalarni mustahkamlaydi, transport yo‘nalishlarini diversifikatsiya qilishga va mintaqaning xalqaro miqyosdagi raqobatbardoshligini oshirishga yordam beradi. Markaziy Osiyo mamlakatlari maqsadlariga mos keladigan transport-tranzit xabi bo‘ladi”, - dedi Japarov.
Prezident, shuningdek, ushbu temir yo‘l qurilishi Qirg‘iziston iqtisodiy taraqqiyotini tezlashtirishiga ishonch bildirdi. Loyihaning amalga oshirilishi uning Yevroosiyo qit’asidagi tranzit xab sifatidagi rolini kuchaytiradi va yuk tashish hajmini oshiradi.
"Ushbu loyiha mamlakatimiz hududlarini rivojlantirishni ta’minlaydi. Yangi infratuzilma savdo, turizm va sanoatni jadal rivojlantirish bilan birga borish qiyin bo‘lgan hududlarning transport imkoniyatlarini yaxshilaydi. Shuningdek, ushbu yangi yo‘nalish tufayli Qirg‘izistonning eksport imkoniyatlari kengayib, Xitoy va Yevropa kabi yirik jahon bozorlariga yo‘l ochadi”, - deya xulosa qildi Japarov.
Eslatib o‘tamiz, 2024-yilning 6-iyun kuni Pekinda Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li qurilishi loyihasini amalga oshirish to‘g‘risidagi bitimni imzolash marosimi bo‘lib o‘tdi. O‘zbekiston tomoniga ko‘ra, yo‘l Qashg‘ar – Torugart – Makmal – Jalolobod – Andijon yo‘nalishi bo‘ylab o‘tadi. Mutaxassislarning fikricha, ushbu avtomagistral bo‘ylab yillik yuk tashish hajmi 15 million tonnagacha yetishi mumkin, tovarlarni yakuniy iste’molchilarga yetkazish muddati esa yetti kunga qisqaradi. Bundan tashqari, zamonaviy tranzit va logistika infratuzilmasi, omborxonalar va terminallar yaratiladi.
Nakanune Ramazan xayita, Prezident Shavkat Mirziyoyev pozdravil narod s etim svetlim prazdnikom. - Sputnik O‘zbekiston, 1920, 27.12.2024
Bu tarixiy voqea — Mirizoyev "Xitoy–Qirg‘iziston–O‘zbekiston" temir yo‘li qurilishi haqida
Yangiliklar lentasi
0