Beton yo‘llar O‘zbekistonda o‘zini oqlaydi – ekspert

© Sputnik / Ramiz BaxtiyarovAvtomobilnoe dvijenie v Tashkente
Avtomobilnoe dvijenie v Tashkente - Sputnik O‘zbekiston
Obuna bo‘lish
Beton yo‘llar qurilishi asfalt yo‘lga qaraganda qimmatroq bo‘lsada, ularning xizmat qilish muddati ham 2-3 baravar ko‘proq.

TOShKENT, 8 okt - Sputnik. Rossiya Transport vazirligi Jamoat kengashining sobiq vakili, "Mejregionavtotrans" assotsiatsiyasi raisi Sergey Xrapach aytishiga qaraganda Beton yo‘llar O‘zbekistonda o‘zini oqlaydi.

Platniy uchastok skorostnoy trassi - Sputnik O‘zbekiston
Yil oxiriga qadar O‘zbekistonda birinchi pullik avtomobil yo‘l qurilishi boshlanadi

Umuman olganda asfalt va beton yo‘llarning tarkibi bir xil moddalardan tashkil topgan, farqi  faqat bog‘lovchi moddada, deydi ekspert. Asfalt yo‘llardan bog‘lovchi modda bitum bo‘lsa, beton yo‘llarda bu – sement.

Beton yo‘llar asfalt yo‘llargan qaraganda 2 baravar qimmat, lekin ularning xizmat muddati ham 40-50 yilgacha yetishi mumkin. Asosiysi ushbu yo‘llar qurilish texnologiyasini buzmaslik kerak. Ekspert fikriga ko‘ra, yo‘lning ostki va ustki qatlamlariga turlicha beton markalari ishlatilishi kerak.

Beton yo‘llardan, odatda, kunduzgi va tungi hamda yozgi va qishgi haroratlar keskin farq qiladigan iqlimli mamlakatlarda foydalaniladi. Dunyoda birinchi beton yo‘l AQShda 20-asr boshida qurilgan. Udan so‘ng Germaniyada. Birlashgan Arab Amirliklarida ham juda ko‘p miqdorda beton yo‘llar mavjud, deydi ekspert.

Ekspert: aksent Uzbekistana na betonnie dorogi opravdayet sebya
Yangiliklar lentasi
0