O‘zbekiston tezurar avtomagistral qurish uchun 405 mln $ kredit oldi

Obuna bo‘lish
O‘zbekiston 2020-yilga qadar respublika hududida umumiy uzunligi 2306 km bo‘lgan I kategoriyali Milliy avtomagistral qurishni rejalashtirilgan.

 

TOShKENT, 4 fev — Sputnik. O‘zbekiston hukumati 2016-yilda Osiyo Taraqqiyot bankidan 405 mln $ kredit oladi. Ushbu mablag‘ O‘rta Osiyoni Xitoy va Rossiya bilan bog‘lovchi tranzit koridor avtoyo‘llari rekonstruksiyasini yakunlashga

Magistral qurilishida yo‘l-qurilish texnikasi - Sputnik O‘zbekiston
OTB O‘zbekiston milliy avtomagistrali qurilishiga 150 mln $ ajratdi
ishlatiladi, deb xabar berdi Respublika Yo‘l fondi vakili RIA Novosti muxbiriga. 

“Loyiha hujjatlarini tayorlash oxirgi bosqichda, ushbu tadbir O‘zbekiston va OTB orasida uch yillik hamkorlik shartnomasiga kiritilgan”, — dedi Yo‘l fondi vakili, Logistika masalalari bo‘yicha Toshkentda o‘tkazilgan matbuot anjumanida. OTB mablag‘i uch transh bilan 2018-yilga qadar yetkizib beriladi.

Hozirgi kunga kelib O‘zbekiston tranzit avtomobil koridoriri rekonstruksiya qilish maqsadida 1,1 mlrd $ mablag‘ jalb qildi. Ushbu sarmoya G‘uzor — Buxoro – Nukus – Beynau (A-380) avtoyo‘lini rekonstruksiya qilish va Toshkent – Andijon (A-373) avtoyo‘llarini qayta qurishga mo‘ljallangan. Rekonstruksiya qilinadigan yo‘lning umumiy uzunligi 450 km ni tashkil qiladi. 

2009 yilning may oyida O‘zbekiston prezidenti qiymati 3,44 mlrd $ bo‘lgan, I kategoriyali Milliy avtomagistral qurilish dasturini tasdiqlagan edi. Ushbu dastur doirasida 2020-yilga qadar O‘zbekiston hududida umumiy uzunligi 2306 km bo‘lgan avtoyo‘lning to‘rt bo‘lagini qurish rejalashtirilgan. Loyihani moliyalash 2,07 mlrd $ O‘zbekiston hukumati hisobidan dollar va 1,37 mlrd $ — chet el kreditlari hisobidan amalga oshirilmoqda.  

Xitoy-O‘zbekiston temir yo‘l qurilishi 2016-yilda boshlanadi

O‘zbek mutaxassislari fikriga ko‘ra, yangi magistral Rossiya bilan qulay va qisqa yo‘l oraqli ulanan bo‘lib Sharqiy Yevropani Xitoy bilan bog‘laydi. Koridorning ikkinchi qismi hozirgi kunda Xitoy tomonida “Osh-Qashg‘ar” yo‘nalishida qurilmoqda.  

Eslatib o‘tamiz Xitoy ham qadimiy “Buyuk Ipak yo‘li” yo‘nalishida zamonaviy transport tranzit koridori loyihasini amalga oshirishga qattiq kirishgan. Bu haqda Xitoy Xalq respublikasi rahbari Li Szinpin 2013-yilda e’lon qilgan edi.

Ushbu strategiya "Buyuk Ipak yo‘li" bo‘ylab joylashgan mamlakatlar orasida savdo va sarmoyalar uchun to‘siqlarni kamaytirib, milliy valyutada hisob-kitob qilish hajmini oshirishni nazarda tutgan.

 

Yangiliklar lentasi
0