O‘zbekistonning temir yo‘l sohasidagi rejalari ma’lum bo‘ldi

© Sputnik / Aktan TemirkanovPassajirskiy poyezd na Jeleznodorojnom vokzale v Samarkande.
Passajirskiy poyezd na Jeleznodorojnom vokzale v Samarkande. - Sputnik O‘zbekiston, 1920, 07.08.2024
Obuna bo‘lish
Qayd etilishicha, keyingi vaqtlarda yo‘lovchi vagonlarining ahvoli, sovutish tizimidagi muammolar bo‘yicha ko‘p e’tirozlar bo‘lmoqda.
TOShKENT, 7 avg — Sputnik. Prezident Shavkat Mirziyoyev temir yo‘l sohasida olib borilayotgan ishlar va kelgusi rejalarga oid taqdimot bilan tanishdi, deya xabar berdi davlat rahbari matbuot xizmati.
Aytilishicha, keyingi vaqtlarda yo‘lovchi vagonlarining ahvoli, sovutish tizimidagi muammolar bo‘yicha ko‘p e’tirozlar bo‘lmoqda. 143 ta vagon ta’mirtalab. 59 ta lokomotiv xizmat muddatini o‘tab bo‘lgan.
“Shuning uchun yangi yo‘lovchi vagonlar ishlab chiqarishga Sanoatni rivojlantirish jamg‘armasidan 50 million dollar ajratilmoqda. 38 ta lokomotiv olib kelish va 12 ta elektrovozni modernizatsiya qilish bo‘yicha xitoylik hamkorlar bilan 181 million dollarlik kelishuvga erishilgan”, — deyiladi xabarda.
Mutasaddilar ushbu mablag‘lar hisobidan poyezdlar parkini yangilash rejalari bo‘yicha axborot berdi.
Qayd etilishicha, Toshkentdan Nukusga tezurar poyezd qatnovi yo‘lga qo‘yiladi.

“Buning uchun Janubiy Koreyaning "Hyundai Rotem" kompaniyasidan 6 ta zamonaviy elektropoyezd olib kelinishi belgilangan. Hozirgi kunda uzunligi 465 kilometr bo‘lgan “Buxoro-Urganch-Xiva” temir yo‘li elektrlashtirilmoqda va buni yil oxirigacha yakunlash mo‘ljallangan. Kelgusi yillarda 196 kilometrlik “Miskin-Nukus” tarmog‘i elektrlashtiriladi”, — deya qayd etilgan xabarda.

Natijada yo‘lovchilarning manzilga yetib borish vaqti 16 soatdan 7 soatgacha qisqaradi.
Ta’kidlanishicha, “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik jamiyati tarkibida infratuzilma, vagon xizmati, yo‘lovchilarni tashish kabilar bilan shug‘ullanuvchi 6 ta mustaqil korxona ish boshladi.
Poyezdlar tarkibiga 1 ming 40 ta yangi yuk va 45 ta yo‘lovchi vagoni qo‘shildi. Ichki yo‘nalishda yuk tashish muddati 2 karra qisqardi. “Keles” stansiyasida qo‘shimcha 2 ta elektrlashgan yo‘lni qurish orqali Toshkent atrofida poyezdlarni o‘tkazish imkoniyati 30 foizga oshdi.
Ilgari yillar davomida zararga ishlab kelgan “O‘zbekiston temir yo‘llari” bu islohotlar natijasida foyda ko‘rishga o‘tdi.
Yangiliklar lentasi
0