Jismoniy shaxslarning muddati o‘tgan qarzdorliklari undirilishiga oid tavsiyalar tasdiqlandi
© Sputnik / Zafar XalilovMarkaziy bank binosi, arxiv surat
© Sputnik / Zafar Xalilov
Obuna bo‘lish
Qarzdorga soat 20:00 dan 8:00 gacha vaqtda va haftada bir martadan ko‘p uchrashish, kuniga bir martadan ortiq telefon qilishga yo‘l qo‘yilmaydi.
TOShKENT, 21-iyul — Sputnik. Markaziy bank boshqaruvi tomonidan jismoniy shaxslarning muddati o‘tgan qarzdorliklarini undirishda ularning huquq va qonuniy manfaatlarini himoya qilishni ta’minlashga doir tavsiyalar tasdiqlandi.
Ushbu tavsiyalar jismoniy shaxslarning muddati o‘tgan qarzdorliklari undirilishiga doir quyidagi maqsadlarga:
kredit undiruvi jarayonida kredit tashkilotlari tomonidan qarzdor-jismoniy shaxslarning huquqlari buzilishini hamda bank sirini tashkil etuvchi ma’lumotlarni qonunchilikka zid ravishda oshkor etilishining oldini olish;
muddati o‘tgan kredit to‘lovlarini undirish bo‘yicha shartnoma va qonunchilikka zid bo‘lgan xatti-harakatlar amalga oshirilishiga yo‘l qo‘ymaslik;
kredit tashkilotlari xodimlari tomonidan kredit qarzdorligini undirish jarayonida odob-axloq qoidalariga rioya etilishini ta’minlash;
muddati o‘tgan kredit qarzdorligi yuzaga kelganda qarzdorga nisbatan turli insofsiz amaliyotlar (tinimsiz takroriy qo‘ng‘iroqlar, qarzdorlikni to‘lamaslik oqibatlari to‘g‘risida noto‘g‘ri ma’lumotlar berish, qarzdorlarni boshqa shaxslar oldida obro‘sizlantirish va h.z.) qo‘llanilishining oldini olishga erishilishini ta’minlash uchun ishlab chiqilgan.
Bunda ushbu tavsiyalar fuqarolarning muddati o‘tgan kredit qarzdorligi yuzaga kelganda kredit tashkiloti tomonidan qarzdorlar bilan bog‘lanish usullari, qarzdorlarga qo‘ng‘iroq qilish hamda shaxsiy uchrashuvlar bo‘yicha meyorlar, qarzdorlarga yuboriladigan xabarnoma mazmuniga qo‘yilgan talablar, shuningdek, kredit tashkilotlari va qarzdor-jismoniy shaxslar o‘rtasidagi o‘zaro munosabatlarni tartibga soluvchi boshqa tegishli qoidalarni o‘z ichiga olgan.
Kredit tashkilotlari tomonidan mazkur tavsiyalarni amaliyotga joriy qilinishi qarzdor-jismoniy shaxslarning huquqlari va qonuniy manfaatlari buzilishining oldi olinishiga, ular bilan o‘zaro manfaatdorlikka asoslangan munosabatlarni tashkil etilishiga hamda fuqarolarning kredit tashkilotlariga nisbatan ishonchi oshishiga xizmat qiladi.
Tavsiyalar bilan batafsil bu havola orqali tanishish mumkin.