Rostovda qulagan Boeing samolyotining balandlik ruli muzlab qolgan bo‘lishi mumkin

© Sputnik / Stringer / Mediabankka o‘tishRostova-na-Donu shahrida halokatga uchragan Boeing-737-800 samolyoti
Rostova-na-Donu shahrida halokatga uchragan Boeing-737-800 samolyoti - Sputnik O‘zbekiston
Obuna bo‘lish
Balandlik ruli ishdan chiqishi - fojea sabablaridan biri bo‘lishi mumkin dedi ushbu halokat yuzasidan tergov olib borayotgan xodimlardan biri. Xuddi shu sabab 2013-yildagi Qozon aviafojeasi sababi bo‘lgan.

TOShKENT, 22 mar — Sputnik. FlyDubai aviakompaniyasi samolyoti Rostov-na-Donu shahrida halokatga uchrashi sababi qotib qolgan balandlik ruli bo‘lishi mumkin dedi, tergov xodimlaridan biri "Rossiyskaya gazeta" muxbiriga, RIA Novosti xabariga asosan.

Uning fikriga ko‘ra,  Boeing samolyotining ushbu boshqaruv tizimi havo haroratining keskin o‘zgarishi tufayli qotib qolish ehtimoli bor ekan. Fojea aynan shu sababdan bo‘lganiga bir necha omillar ishora qilmoqda.

Samolet tezlik bilan pasayib borgan bo‘lsada, uchuvchilar halokat singali bermagan va biror asbob ishdan chiqqani haqida xabar berishmagan. Ekipaj vaziyatdan qutilishga uringan, lekin ularga qotib qolgan shturvalni qimirlatish uchun “vaqt va kuch yetmagan”, deydi tergov xodimi.

Oldin ham Boeing samolyotlarida balandlik ruli bilan shunday muammolar bo‘lgan edi. Rosaviatsiya ekspertlari fikriga ko‘ra, aynan shunday nosozlik 2013-yilning 17-noyabrida Qozonda Boeing 737 samolyoti halokatiga sabab bo‘lgan edi.

Shu sababga ko‘ra MAK Boeing 737 turdagi samolyotlarining litsenziyasini Rossiya hududida to‘xtatib qo‘ygan edi. Lekin keyinchalik rosaviatsiya ushbu talabini bekor qilgan edi.

Eslatib o‘tamiz, o‘tgan shanba kuni Dubaydan Rostov-na-Donu shahriga uchib kelayotgan Boeing 737-800 samolyoti qo‘nish vaqtida halokatga uchradi. Samolyot bordida 55 yo‘lovchi va 7 ekipaj a’zosi  bor edi. Ularning barchasi qurbon bo‘lgan.

 

Yangiliklar lentasi
0