https://oz.sputniknews.uz/20250128/ozbekiston-eksport-yuk-tashish-talab-47730446.html
O‘zbekistondan eksport yuk tashishga bo‘lgan talab 48 foizga oshdi
O‘zbekistondan eksport yuk tashishga bo‘lgan talab 48 foizga oshdi
Sputnik O‘zbekiston
2024 yilda O‘zbekistondan boshqa davlatlarga yuklarni yetkazib berish bo‘yicha murojaatlar soni bir yarim baravarga oshdi.
2025-01-28T16:00+0500
2025-01-28T16:00+0500
2025-01-28T16:00+0500
iqtisod
o‘zbekiston
rossiya
markaziy osiyo
yuk
transport
import
eksport
birja
https://cdn1.img.sputniknews.uz/img/07e8/03/06/42806435_0:230:3072:1958_1920x0_80_0_0_ce9e6d2465c0ce8ef1f4eac446e79f50.jpg.webp
TOShKENT, 28 yanv — Sputnik. O‘zbekistondan eksport yuk tashishga bo‘lgan talab 48 foizga oshdi. Bu haqda xalqaro “ATI.SU yuk tashish birjasi”ning avtomobil yuk tashish bozoridagi yil yakunlari sarhisobida ma’lum qilindi.Qayd etilishicha, 2024-yilda O‘zbekistondan boshqa davlatlarga yuklarni yetkazib berish bo‘yicha murojaatlar soni bir yarim baravarga oshdi, Rossiyadan yuklarni yetkazib berishga bo‘lgan talabning kamayishi tufayli import tashishlar o‘tgan yilgi darajada barqarorlashdi.Bundan tashqari, o‘sishga yilning ikkinchi yarmi sabab bo‘ldi: uchinchi chorakda arizalar soni o‘tgan yilning shu davriga nisbatan 71 foizga, to‘rtinchi chorakda esa 110 foizga o‘sdi.Ko‘p jihatdan eksport jo‘natmalariga bo‘lgan talabning o‘sishi Rossiya tomonidan ta’minlandi, bu umumiy ilovalar soni bo‘yicha ishonchli yetakchilik qilmoqda - bu yo‘nalishda birja foydalanuvchilarining faolligi 56 foizga oshdi.Eng dinamik o‘sish Belarus (+85%) va Qozog‘istonga (+67%) yuklarni yetkazib berishga bo‘lgan talab bo‘ldi. Import tashishda teskari tendensiya kuzatilmoqda. O‘tgan yilga nisbatan boshqa davlatlardan O‘zbekistonga yuk tashish bo‘yicha murojaatlar soni 4 foizga, narxlar esa 3 foizga pasaygan.Shu bilan birga, yil oxiridagi faollikning o‘sishi tufayli o‘tgan yilgi ko‘rsatkichlarni qayd etish mumkin edi: birinchi uch chorakda arizalar soni yil sayin kamaygan bo‘lsa, to‘rtinchi chorakda sezilarli o‘sish kuzatildi (+23%).Import yuklarini tashishning qisqarishi asosan Rossiya yo‘nalishidagi faollikning pasayishi (-10%) bilan bog‘liq. Shu bilan birga, Belarus, Qozog‘iston va Qirg‘izistondan yuklarni yetkazib berishga talab oshdi. Aynan shu sohalar bozorning yanada tushishiga to‘sqinlik qildi.Aytilishicha, 2023-yilda teskari tendensiya kuzatilgan. Unda, aksincha, import tashishga bo‘lgan talab bir yarim baravar oshdi, eksport esa 2022-yilda talab sezilarli darajada oshganidan keyin tuzatishlar kuzatildi.O‘zbekistonda yuklarni yetkazib berish bo‘yicha murojaatlar soni 66 foizga oshdi. Ammo ichki tashish bo‘yicha mutlaq ko‘rsatkichlar hali ham kichik, shuning uchun o‘sish nafaqat bozor tendensiyalari, balki mamlakatda ATI.SU birjasining rivojlanishi bilan ham izohlanadi.Mahalliy yuk jo‘natuvchilar asta-sekin tashuvchilarni topishning an’anaviy usullaridan voz kechib, yanada zamonaviy ish usullarini o‘zlashtirmoqda.Uning qayd etishicha, gap tranzit yuklar haqida ketapti, biroq o‘zbek tovarlarini xorijga yetkazib berishda ham real o‘sish kuzatilmoqda
https://oz.sputniknews.uz/20250128/chegara-punkt-avtotransport-elektron-navbat-47726906.html
o‘zbekiston
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Yangiliklar
uz_UZ
Sputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputniknews.uz/img/07e8/03/06/42806435_0:0:2732:2048_1920x0_80_0_0_9ccb3de7008f12f7842f2e6e4b27d80a.jpg.webpSputnik O‘zbekiston
info@sputniknews-uz.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
o‘zbekiston yuklarni yetkazib berish xalqaro ati.su yuk tashish birjasi
o‘zbekiston yuklarni yetkazib berish xalqaro ati.su yuk tashish birjasi
O‘zbekistondan eksport yuk tashishga bo‘lgan talab 48 foizga oshdi
ATI.SU: o‘zbek tovarlarini xorijga yetkazib berishda ham real o‘sish kuzatilmoqda.
TOShKENT, 28 yanv — Sputnik. O‘zbekistondan eksport yuk tashishga bo‘lgan talab 48 foizga oshdi. Bu haqda xalqaro “ATI.SU yuk tashish birjasi”ning avtomobil yuk tashish bozoridagi yil yakunlari sarhisobida ma’lum qilindi.
Qayd etilishicha, 2024-yilda O‘zbekistondan boshqa davlatlarga yuklarni yetkazib berish bo‘yicha murojaatlar soni bir yarim baravarga oshdi, Rossiyadan yuklarni yetkazib berishga bo‘lgan talabning kamayishi tufayli import tashishlar o‘tgan yilgi darajada barqarorlashdi.
"ATI.SU yuk tashish birjasiga joylashtirilgan O‘zbekistondan boshqa davlatlarga yuk tashish uchun arizalar soni 48 foizga, narxlar esa 6 foizga oshdi", —deyiladi xabarda.
Bundan tashqari, o‘sishga yilning ikkinchi yarmi sabab bo‘ldi: uchinchi chorakda arizalar soni o‘tgan yilning shu davriga nisbatan 71 foizga, to‘rtinchi chorakda esa 110 foizga o‘sdi.
Ko‘p jihatdan eksport jo‘natmalariga bo‘lgan talabning o‘sishi Rossiya tomonidan ta’minlandi, bu umumiy ilovalar soni bo‘yicha ishonchli yetakchilik qilmoqda - bu yo‘nalishda birja foydalanuvchilarining faolligi 56 foizga oshdi.
Eng dinamik o‘sish Belarus (+85%) va Qozog‘istonga (+67%) yuklarni yetkazib berishga bo‘lgan talab bo‘ldi. Import tashishda teskari tendensiya kuzatilmoqda. O‘tgan yilga nisbatan boshqa davlatlardan O‘zbekistonga yuk tashish bo‘yicha murojaatlar soni 4 foizga, narxlar esa 3 foizga pasaygan.
Shu bilan birga, yil oxiridagi faollikning o‘sishi tufayli o‘tgan yilgi ko‘rsatkichlarni qayd etish mumkin edi: birinchi uch chorakda arizalar soni yil sayin kamaygan bo‘lsa, to‘rtinchi chorakda sezilarli o‘sish kuzatildi (+23%).
Import yuklarini tashishning qisqarishi asosan Rossiya yo‘nalishidagi faollikning pasayishi (-10%) bilan bog‘liq. Shu bilan birga, Belarus, Qozog‘iston va Qirg‘izistondan yuklarni yetkazib berishga talab oshdi. Aynan shu sohalar bozorning yanada tushishiga to‘sqinlik qildi.
Aytilishicha, 2023-yilda teskari tendensiya kuzatilgan. Unda, aksincha, import tashishga bo‘lgan talab bir yarim baravar oshdi, eksport esa 2022-yilda talab sezilarli darajada oshganidan keyin tuzatishlar kuzatildi.
O‘zbekistonda yuklarni yetkazib berish bo‘yicha murojaatlar soni 66 foizga oshdi. Ammo ichki tashish bo‘yicha mutlaq ko‘rsatkichlar hali ham kichik, shuning uchun o‘sish nafaqat bozor tendensiyalari, balki mamlakatda ATI.SU birjasining rivojlanishi bilan ham izohlanadi.
Mahalliy yuk jo‘natuvchilar asta-sekin tashuvchilarni topishning an’anaviy usullaridan voz kechib, yanada zamonaviy ish usullarini o‘zlashtirmoqda.
“Ikkinchi yarim yillikda eksport tashuvlariga talabning keskin ortishi biz uchun kutilmagan bo‘ldi. Lekin shunga o‘xshash tendensiyalarni Markaziy Osiyoning ba’zi boshqa mamlakatlarida, masalan, Qozog‘istonda ham ko‘ramiz. Bizning hisob-kitoblarga ko‘ra, bunga ko‘p jihatdan Rossiyaga qarshi yangi sanksiyalar paketlari va birinchi navbatda AQSh joriy etgan iyundagi cheklovlar sabab bo‘lmoqda. Ular qator hududlarda, jumladan, Xitoyda rossiyalik importchilar uchun to‘lovlarni sezilarli darajada murakkablashtirgan, bu esa ularni boshqa davlatlar, jumladan, O‘zbekistondan yetkazib beruvchilarni izlashga majbur qilgan”, — dedi ATI.SU xalqaro yuk tashish birjasining O‘zbekistondagi vakolatxonasi direktori Farid Vaxidov.
Uning qayd etishicha, gap tranzit yuklar haqida ketapti, biroq o‘zbek tovarlarini xorijga yetkazib berishda ham real o‘sish kuzatilmoqda