Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li mintaqadagi savdo markaziga aylanishi aytildi

Qirg‘iziston bosh vaziri o‘rinbosari: loyihaning umumiy qiymati 4,7 milliard dollarni tashkil etadi.
Sputnik
TOShKENT, 8-iyul — Sputnik. Qirg‘iziston 4,7 milliard dollarlik Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li yangi mantiqiy tuzumning flagmani va mintaqaviy savdoning yo‘nalishiga aylanishiga ishonchi komil. Bu haqda Qirg‘iziston bosh vaziri o‘rinbosari Bakit Toroboyev ma’lum qildi, deya xabar berdi RIA Novosti.
"Zamonaviy dunyo inqiroz va tahdidlarga, geosiyosiy kelishmovchiliklarga, xalqaro keskinlik va noaniqlikka to‘lib-toshgan hozirgi sharoitda yangi transport yo‘nalishlarini yaratish hayotiy zarurat bo‘lib, bizning qo‘shma loyihamiz - Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li ana shunday yechimga aylanmoqda”, — dedi Toroboyev yuqori tezlikdagi temir yo‘llar bo‘yicha 12-Butunjahon kongressining ochilish marosimida.
U o‘z so‘zida "biz davlatlarimiz rahbarlarining to‘liq qo‘llab-quvvatlashi bilan ushbu temir yo‘lning butun uzunligi bo‘ylab Qirg‘iziston hududida keng ko‘lamli qurilish ishlarini boshlab yubordi”.
Aytilishicha, loyihaning umumiy qiymati 4,7 milliard dollarni tashkil etadi.
“304 kilometrlik yo‘nalish Sharq va G‘arb o‘rtasida yuklarni Yevropa va Yaqin Sharq bozorlariga olib chiqadigan, muhim transport arteriyasini tashkil etuvchi eng qisqa temir yo‘l yo‘nalishini tashkil etadi, Qirg‘iziston Respublikasi hududidagi asosiy obyekt “Maxmal” yuk tashish stansiyasi yo‘nalishning markaziy elementi bo‘lib, Xitoy va O‘zbekiston o‘rtasida yuklarning ishonchli uzluksiz tranzitini ta’minlaydi”, — deya qo‘shimcha qildi u.
Shu bilan birga, Toroboyev logistika markazlari, omborlar, bojxona infratuzilmasi, multimodal xizmatlarni yaratish rejalashtirilayotganini, bu esa yo‘lak bo‘ylab to‘liq tayanch infratuzilmani shakllantirish imkonini berishini ta’kidladi.
Uning qo‘shimcha qilishicha, yo‘nalish Sharqiy Osiyodan Moskva, Berlin, London, Rim, Istanbul, Tehron kabi asosiy logistika markazlari, shuningdek, Fors ko‘rfazi portlari bilan Qirg‘iziston orqali o‘tadi.
"Dastlabki hisob-kitoblarga ko‘ra, yo‘l 900 kilometrga qisqaradi, yetkazib berish muddati esa 10 kungacha qisqaradi”, — dedi bosh vazir o‘rinbosari.
Uning so‘zlariga ko‘ra, yo‘lakning asosiy o‘tkazuvchanlik qobiliyati yiliga 15 million tonnani tashkil etadi, talab oshishi bilan bu ko‘rsatkichni oshirish imkoniyati mavjud.