Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li mintaqa uchun katta yutuq bo‘ladi - Torobayev

Har bir ishtirokchi davlat bu jarayonda umumiy ishga hissa qo‘shishi muhim, dedi bosh vazir o‘rinbosari.
Sputnik
TOShKENT, 27 sen – Sputnik. Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘lining qurilishi Markaziy Osiyo uchun haqiqiy yutuq bo‘ladi, bu savdo aylanmasi o‘sishiga va aholi turmush darajasini oshirishga xizmat qiladi, deb ishonadi Qirg‘iziston bosh vaziri o‘rinbosari Baxit Torobayev Xitoy Taraqqiyot va islohotlar davlat qo‘mitasining Xorijiy kapitaldan foydalanish va xorijda investitsiyalarni ta’minlash departamenti direktori o‘rinbosari Chjan Szanxua bilan uchrashuvdan so‘ng.
“Biz va xitoylik hamkorlarimiz Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li loyihasi nafaqat navbatdagi infratuzilma loyihasi, balki mamlakatlarimiz va butun mintaqaning iqtisodiy rivojlanishi uchun yangi ufqlarni ochadigan strategik qadam ekanligiga qat’iy ishonchimiz komil", - dedi Torobayev yig‘ilishda.
Aniqlik kiritilishicha, tadbirda loyihani amalga oshirishning asosiy masalalari atroflicha muhokama qilingan. Tomonlar bu nafaqat transport vaqti va xarajatlarini qisqartirishini, balki Xitoyning Osiyo va Yevropa o‘rtasidagi iqtisodiy aloqalarni mustahkamlashga qaratilgan “Bir kamar, bir yo‘l” global tashabbusining muhim elementiga aylanishini ta’kidladi.

“Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li butun Markaziy Osiyo uchun katta yutuq bo‘lib, u tovar ayirboshlashning o‘sishiga, investitsiyalar jalb etilishiga va yangi ish o‘rinlari yaratilishiga, shuningdek, mintaqada aholi turmush darajasini oshirishga xizmat qiladi”, - dedi bosh vaziri o‘rinbosari.
To‘roboyev bunday yirik loyihani amalga oshirish uchun nafaqat moliyaviy investitsiyalar, balki barcha manfaatdor tomonlarning yaqin o‘zaro hamkorligi zarurligini ta’kidladi.
“Har bir ishtirokchi davlat bu jarayonda o‘zini his qilishi va umumiy ishga hissa qo‘shishi muhim, biz investorlar uchun qulay shart-sharoit yaratish va loyihaning barcha bosqichlarida shaffoflikni ta’minlash ustida ishlashga tayyormiz”, — dedi Torobayev.
Eslatib o‘tamiz, 6-iyun kuni Pekinda Xitoy-Qirg‘iziston-O‘zbekiston temir yo‘li qurilishi loyihasini amalga oshirish to‘g‘risidagi bitimni imzolash marosimi bo‘lib o‘tgan edi. O‘zbekiston tomoniga ko‘ra, yo‘l Qashg‘ar – Torugart – Makmal – Jalolobod – Andijon yo‘nalishi bo‘ylab o‘tadi. Mutaxassislarning fikricha, ushbu yo‘l bo‘ylab yillik yuk tashish hajmi 15 million tonnagacha yetishi mumkin, tovarlarni yakuniy iste’molchilarga yetkazish muddati esa 7 kunga qisqaradi. Bundan tashqari, zamonaviy tranzit va logistika infratuzilmasi, omborxonalar va terminallar barpo etiladi.
Xitoyni Markaziy Osiyo respublikalari bilan bog‘laydigan temir yo‘l liniyasini qurish loyihasi qariyb 20-yildan beri muhokama qilinmoqda. Bir necha yo‘nalish variantlari ko‘rib chiqildi, biroq tomonlar uzoq vaqt davomida baland tog‘li, borish qiyin bo‘lgan hududlardan o‘tadigan avtomobil yo‘li qurilishi narxi va uning yo‘nalishi bo‘yicha yagona bitimga kela olmagan edi.