Ayol uchuvchi, samolyotdagi qo‘ylar va O‘zbekistonning birinchi aeroportlari — 14 arxiv surat

Olimlarning fikricha, O‘zbekiston fuqaro aviatsiyasi tarixi 1921-yilda besh kun davom etgan Ashxobod-Kerki-Termiz targ‘ibot reysi bilan boshlangan. O‘shandan beri respublika aviatsiyasi ko‘p ko‘tarilish va pasayishlarni boshdan kechirdi.
Sputnik
1 / 14

Sovet davrida O‘zbekiston qishloq xo‘jaligi mahsulotlari bilan mashhur edi.Fuqaro aviatsiyasi qishloq xo‘jaligi ehtiyojlari uchun faol ishlagan. O‘zbekiston SSR Andijon viloyati KPSS XXII syezdi nomidagi kolxozda uchuvchi V.Lyumin qishloq qizlari bilan suhbatlashmoqda, 1967-yil.

2 / 14

Kichik samolyotlar hatto tog‘li sharoitda ham qo‘nishi mumkin edi va ular qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini tashish, sanitar aviatsiya va boshqa maqsadlarda foydalanilgan. O‘zbekiston SSR Andijon viloyati KPSS XXII syezdi nomidagi kolxozda qo‘ylarni samolyotga yuklash, 1967-yil.

3 / 14

O‘zbekiston SSRdan “Toshkent-Kobul” birinchi xalqaro havo yo‘nalishi 1927-yilda ochilgan. O‘tgan asrning 70-yillarida respublikaning viloyat markazlarida havo portlarining faol qurilishi boshlandi. Farg‘ona shahri aeroporti, 1970-yil.

4 / 14

Toshkentdan Moskvaga birinchi parvoz 1930-yilda amalga oshirilgan. Toshkent aeroporti 1958-yilda xalqaro maqomini oldi va boshqa aerovokzallar ham uning ortidan ergashdi. Samarqand shahri aeroport zali, 1973-yil.

5 / 14

O‘zbekiston SSRdan samolyotlar qo‘shni respublikalarga faol uchib borardi. O‘sh shahar aeroporti, 1974-yil.

6 / 14

O‘zbekiston aviasanoati 1924-yil 12-noyabrda aviatexnikalarni ta’mirlash bo‘yicha ustaxonalar ochilgan paytda vujudga kelgan. Il-62 samolyotini yig‘ish, 1977-yil.

7 / 14

Birinchi uchuvchi Solidjon Rasulov va aviamexanik Yuriy Pavlov parvozdan keyin. Qo‘qon, 1978-yil.

8 / 14

1967 yildan boshlab O‘zbekiston SSR aviaparkida Yak-40 va Tu-134 samolyotlari paydo bo‘ldi. O‘zbekiston poytaxti Leningrad, Novosibirsk, Sverdlovsk, Chelyabinsk, Simferopol, Boltiqbo‘yi davlatlari, Kavkaz va Uzoq Sharq shaharlari bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri havo aloqasi orqali bog‘landi. "Yak-40" mahalliy aviakompaniyasining yo‘lovchi samolyoti uchuvchisi Rabig‘a Obidova. 1978-yil.

9 / 14

O‘zbekiston SSRda birinchi aeroport qurilishi Toshkentda - 1932-yilda boshlangan. Suratda - 1979-yilda Toshkent shahrining yangi aerovokzali.

10 / 14

Samolyotlarni qushlarning derazalar va dvigatellarga tushishi xavfidan himoya qilish uchun aeroportlarda qushlarni qo‘rqitish maqsadida turli xil qushlarning ovozlari yozuvlari translyatsiya qilinardi. Ornitologlar Samarqand aeroportida ovozlarni yozib olmoqda. 1982-yil.

11 / 14

1977 yilda O‘zbekistondagi birinchi Tu-154 samolyoti Kuybishevdan Toshkentga parvoz qildi, uning ekspluatatsiyasi O‘zbekistonda 2010-yilgacha davom etdi. Aeroflot samolyotlari Toshkent aeroporti maydonida 1984-yil.

12 / 14

1974 yilda O‘zbekistonda Il-62 samolyoti ekspluatatsiyasi boshlandi, uni ta’mirlash va texnik xizmat ko‘rsatish mahalliy mutaxassislarga ishonib topshirildi. Toshkent mexanika zavodida samolyotlarni ta’mirlash, 2017-yil.

13 / 14

1992 yil 28-yanvarda “O‘zbekiston havo yo‘llari” milliy aviakompaniyasi tashkil etildi. Asosiy aviatashuvchi mahalliy va xorijiy yo‘lovchi va yuk reyslariga xizmat ko‘rsatadi. Birinchi raqamli bort - O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining samolyoti.

14 / 14

O‘zbekistonda aerovokzallar va aviatsiya infratuzilmasi faol ravishda modernizatsiya qilinmoqda. Samarqand xalqaro aeroportining yangi binosi.

*Material ochiq manbalar asosida tayyorlandi.